HTML

Forgóajtó

Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!

Friss topikok

Drága húsnak is híg a leve.

2013.11.11. 23:02 szallodas

Te, kedves szállodatulajdonos! Tudd meg, azért, mert 10 évvel ezelőtt az akkor frissen megnyitott wellness-szállodád Magyarország egyik legjobbja volt, ma már nem biztos, hogy még mindig a legjobbak közé tartozik. Ahhoz ugyanis vissza is kellene forgatni egy kis pénzt, nem csak kivenni. Nem gondolok sokra, egy kis festésre, a törött csempék és medencemozaikok cseréjére, a koszos padlószőnyeg megújítására, a szobai wifi kiépítésére, a ki tudja mióta nem működő finn szauna vagy éppen az akadozó lift megszerelésére. A szálloda áraihoz és szolgáltatásaihiz illeszkedő atmoszféra kiépítésére.

Te, kedves szállodaigazgató! Tudd meg, a munka ma már nem csak békés kávézgatásból, meg reprezentálásból áll. Sajnos ki kell néha mozdulni az irodából, meg a lobby bárból. Le kellene például nézni a wellness-részlegbe, akkor látnád, hogy az ablakokat jónéhány hete nem takarították meg a kollégák. Meg kellene nézni a reggelit, talán feltűnne, hogy minden nap ugyanaz a választék várja a vendégeket, hogy egy gombás rántotta már a ritkaságok közé tartozik. Jó lenne a vacsorára is egy pillantást vetni. Semmi probléma nincs egy magas kategóriájú szállodában a zöldborsófőzelékkel. De azzal, hogy az ilyen-olyan kitüntetésekkel büszkélkedő csodaséf konyhájából ennyire csomós főzelék kerüljön ki, azzal már van baj. Igazán nem vagyok válogatós, de a "krémmártás", mint egy étel része azért nekem is durva. Ami szemét a konyhában maradt, össze lett darálva, aztán gondolom, összepirítva, majd pedig szórjuk meg valami keményítővel, aztán kész is a mártás. A németek generál barnaszósza ehhez képest a gasztronómia csúcsa. Öt éjszakáért 240000 forint nem kevés. Szívesen kifizetem, de kérek valamit a pénzemért. És ha már itt tartunk, az 1500 forintos rizling fröccs azért elég durva. Öt euró. Nálunk itt az osztrák faluban három Euró, és más a közönség fizetőképessége. Értem én, hogy ásványvízzel csináljátok, és ezért is lesz drága, de a fröccs csak szódából jó. Igaz, akkor nem lehetne ennyi pénzt elkérni érte. És persze, ha kimozdulnál az irodádból, akkor azt is látnád, hogy a szálloda gyermekmegőrzőjében két óvónő is unatkozik egyszerre, miközben az egész szállodában nincs több gyerek, mint tíz. Na ott például meg lehetne spórolni havi 200000 forintot, és akkor talán maradna pénz normális nyersanyagra. 

Ti, kedves szálloda osztálybasorolók! Nézzétek már meg, kinek és minek adtok négy csillag superior besorolást! Gondolom, a minősítéshez tartozó szállodabejárásra kipofoztak mindent, de néha vissza is kellene menni, és be kellene vállalni, hogy lepontozzátok a havert. Négy csillag superior minősítés egy szállodának, ahol a szolgáltatások jelentős része technikai hiba miatt nem működik, a vacsora választéka úgy mennyiségben, mind minőségben a nyolcvanas évek Balatonját idézi, a személyzet angol és német nyelvtudása pedig finoman szólva is hiányos, ahol koszosak a falak és szakadt a bútor, és ahol az elmúlt tíz évben láthatóan nem történt semmi? Négy csillag superior tud lenni egy wellness szálloda, ahol a wellnesst még mindig két melegvízes medencének, néhány nyakzuhanynak és jacuzzinak, egy leginkább lábmosóra hajazó gyerekmedencének, egy úszómedencének, valamint három különböző szaunának képzelik? Ahol még mindig polifoammal fedett, fehér műanyag ágyakon pihenhet a vendég?

Végül pedig ti, kedves vendégek! Nem telefonálunk az étterem közepén fennhangon. Nem kiabáljuk kisgyerekek mellett a telefonba, hogy "hol a kurva anyjában van, bazmeg?" Nem zavarjuk a többi vendéget sem vacsora közben, sem máskor. Az ételek mellett azért vannak azok az érdekes fémeszközök, hogy azokkal szolgáld ki magad a svédasztalról. Nem nyúlunk puszta kézzel ahhoz az ételhez, amiből más is enni akar. A sajtszeletet a tálcáról nem a körmünk segítségével szedjük fel. És a fürdőben is viselkedünk. Termálmedencében nem hangoskodunk, nem zavarjuk más relaxációját. A gyerekünket nem ott tanítjuk úszni. Arra van több más medence is. Rászólunk a gyerekünkre, ha az ugrál, labdázik, fröcsköli a vízet a termálmedencében. A szauna használata előtt lezuhanyozunk, nem megyünk be a szaunába papucsban, az ajtót pedig gyorsan nyitjuk és zárjuk, nem a nyitott ajtóban állva beszéljük meg, hogy bemenjünk-e.

Ti, kedves magyar szállodások, vendégek, emberek, akiknek valamilyen módon van közötök a magyarországi szállodaiparhoz. Járjátok egy kicsit a világot, vagy ha az nem megy, akkor legalább internetezzetek egy kicsit, mielőtt szállodát építetek, amikor berendezitek, amikor üzemeltetitek, amikor döntést hoztok egy szállodával kapcsolatban! Érdemes lenne kicsit kinyitni a szemeteket, csodákat látnátok.

9 komment

Címkék: étterem wellness menedzsment vendégélmény

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoajto.blog.hu/api/trackback/id/tr935628309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lostrissa 2013.11.12. 13:42:13

Szívemből szóltál!!!!

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.12. 13:56:59

Ahogy látom a magyar vendéglátós mentalitás nem sokat változott-tisztelet a kivételnek.
Azért ehhez a mélyen kussoló és mindent elviselő vendégek is kellenek. A külföldiek nem verték ki a balhét?

Shopping 2013.11.12. 14:27:22

itthon szállodába?????minek?

ugyanannyi mint külföldön, ráadásul ott tényleg te vagy az úr!

Mária 2013.11.12. 14:28:39

Ez a színvonal még túl jó is egy olyan embernek, akinek az jelenti a kikapcsolódás felsőfokát, hogy egész nap fürdőköpenyben meg strandpapucsban csattog valami világvégi közfürdőben, amit négycsillagos welness-szállónak mondanak.

bunkocska 2013.11.12. 14:41:30

Azért jó lett vona egy lista, hogy melyek ezek a szállodák, bár amúgy sem nagyon járok szállodába....

Pörköltszaft 2013.11.12. 15:53:03

azé vót borsófőzelék a svájciasztalon, mer azt a kedvesvendég nem tuggya kilopni a zsebiben. bár ha csomós, akkor még akár sikerülhet is.

v2peti 2013.11.12. 16:09:25

Most már szerencsére vannak olyan weboldalak, ahol a vendégek értékelhetik a szállodákat.
Az osztálybasorolóknak és a túrisztikai szervezeteknek meg minél több próbavásárlót kellene küldenie ezekre a helyekre.

Szelid sunmalac 2013.11.12. 17:29:41

@Mária: Azert mennek a vilagvegere, hogy megszabaduljanak a faszkalap velemenyvezerektol, akik meg akarjak mondani, hogy mi jo neki. Es ezert elvezi ha strandpapucsban es kopenyben elmenymedencezhet, mert egyebkent egesz nap a fent emlitett faszkalapokkal kell dolgoznia.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.11.12. 19:56:02

@Quentin vagyok Montargis-ból !: Nem, miért balhéztak volna? Ne gondoljuk azt, hogy azért igényesebbek, mert külföldiek. A vendég vagy igényes vagy nem, ez a nemzetiségétől független. A szálloda pedig eldöntheti, hogy az igényes vagy a kevésbé igényes vendégeknek szolgáltat. Úgyhogy vehetjük úgy, hogy én tévedtem, amikor ide mentem. Az más kérdés, hogy a szálloda hírneve alapján döntöttem, és ez a hírnév szerintem ma már téves. És azt gondolom, hogy nem kevés vendéget is veszítenek a szálloda híre és a valóság között fennálló eltérés miatt.
süti beállítások módosítása