HTML

Forgóajtó

Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!

Friss topikok

Korlátoltak és gyávák sikere: Budapest és a meleg turizmus

2013.10.30. 22:42 szallodas

Mint tudjuk, az osztrákok egy nagyon konzervatív nép. Itt vezette régen nem látott sikerre szélsőjobboldali pártját Jörg Haider, itt lehetett még nemrég Ausländer raus! (Külföldiek kifelé!) szlogennel kampányolni és itt ért el a mérsékelt és a szélsőségesnek tartott két jobboldali párt összesen több mint 44 százalékot a legutóbbi, néhány héttel ezelőtt megtartott választásokon. És itt van külön stratégiája a meleg célcsoportra egyebek mellett a bécsi vagy a salzburgi turisztikai marketingszervezetnek. (Lásd a Gay City Wien hivatalos Facebook oldalt itt: www.facebook.com/gaycitywien vagy Salzburg melegbarát programját itt: www.salzburg.info/de/service/salzburg_fuer/gays_and_friends, de sok-sok példát lehetne még találni.)

El tudjátok képzelni, hogy a Magyar Turizmus Zrt. stratégiát dolgoz ki a meleg célcsoportra? És hogy ez nem váltana ki valami furcsa morális vitát az országgyűlésben vagy a fővárosi közgyűlésben? Bizony, ezt sajnos nehéz elképzelni. Magyarországon egyből jönnének az okosok a keresztyén értékrenddel, meg morális tényezőkkel, rosszabb esetben a "nem kell ide a beteg homokosok magamutogatása" érvekkel. Ami valahogy nem szokott előjönni a magyaroknál sokkal aktívabb vallásgyakorló osztrákoknál, és akkor még nem említettük Ferenc pápának az elődeinél soklal elfogadóbb hozzáállását a melegekhez. Ferenc pápa persze valószínűleg egy liberális elhajló a magyarországi hangadó keresztény értelmiség egy jelentős részének szemében.

De hagyjuk is ezeket a furcsa "erkölcsi" megfontolásokat, beszéljünk csak a pénzről. Mert a meleg turizmusban pénz van, méghozzá sok. A meleg turisták általában jobb fizetőképességűek. Nem meglepő, nincs család, nincs gyerek, akire költeni kellene. A meleg turisták ezért jellemzően sokféle szolgáltatást keresnek, magasabb színvonalat igényelnek, nyitottak, vállalkozókedvűek. Éttermekben esznek, nappal a múzeumokat, esténként a bárokat látogatják és élményeiket továbbadják ismerőseiknek, akik hozzájuk hasonlóan szintén utaznak és költenek. Ráadásul igen sok esetben igen kreatív, az önmegvalósítást előtérbe helyező emberekről van szó, akik keresik az új élményeket.

Budapest kiválóan ki tudná és ki tudja szolgálni a meleg vendégkör igényeit. A budapesti romkocsmák felszabadult hangulata, a kiállítóterek, a létező kulturális élet, a belváros sajátos hangulata része annak az élménynek, amit egy átlagos meleg turista keres. A szabadság, az önmegvalósítás, a máshol nem tapasztalható, sajátos élmények a budapesti éjszaka elsődleges jellemzőjévé vált romkocsmákban tetten érhető, de megtalálhatók mellettük a jó szállodák és az igényes, kiváló és modern gasztronómiát nyújtó éttermek is. Vagyis a termék nagyjából rendelkezésre áll, már csak el kellene juttatni a célcsoporthoz.

Kell jobb vendég annál, akinek egyszerre vannak igényei és pénze is? Megéri a helyi politikai konfliktusokat kerülve, a bigottság köntösébe bújva, álszent jelszavakkal lemondani egy vendégkörröl? Ha a híresen konzervatív osztrákok aktívan nyitnak a meleg vendégkör felé, akkor mi miért mondunk le erről a bevételi forrásról? Pápábbak akarunk lenni a pápánál, miközben már maga a pápa is változtatott. Kellene haladni a világgal, nem?

1 komment

Címkék: országimázs célcsoport szegmentált marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoajto.blog.hu/api/trackback/id/tr655607121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szelid sunmalac 2013.10.31. 13:57:10

Mi az? Hol vannak a kommentek, hogy "mocskos zsidoberenc farturo libsibolsi buzerans"?
süti beállítások módosítása