Mivel nem lehetek egész nap a szállodában, nem beszélgethetek minden egyes vendéggel és ha igen, akkor sem biztos, hogy nekem az igazat mondják, ezért nagy hangsúlyt fektetek a vendégelégedettségi kérdőívekre. Ezeket minden egyes szobába betesszük a vendégek távozása előtti napon és udvariasan megkérjük őket, hogy legyenek szívesek kitölteni azt, ezzel segítve a munkánkat. A kérdőívek kiértékelését semmi esetre sem hagyom másra, azt mindig én csinálom, éppen azért, mert ez az egyetlen hiteles módja annak, hogy a vendégek véleményét megismerjem. És annak is, hogy megtudjam, mi nekik a fontos.
Ami a kellemetlen, amikor kiderül, hogy van valami, amire semmilyen ráhatásunk nincs, és alapvetően meghatározza a vendégnek a szállodáról kialakított véleményét. Ez pedig az időjárás. Lévén mi nyáron kirándulószálloda vagyunk, ha van egy esős nap, az alapvetőn elrontja a vendégek hangulatát, és akkor hirtelen már mi sem leszünk annyira jók szerintük. A legutóbbi héten például az első kiértékelést csütörtökön csináltam, mivel az egy nagy váltásnap, sok vendégünk utazik csütörtökön. A vendégek összesítve az 1-től 5-ig terjedő skálán 1,29-re értékeltek minket, ami egyrészt nálunk átlagos, másrészt egy elég magas érték. (1=nagyon jó, 5=nagyon rossz) A második értékelést vasárnap csináltam, az ebbe a körbe kerülő értékelések összesített átlaga 1,6 lett, ami a mi esetünkben pocséknak minősíthető. Kritizálták a legnagyobb erősségünknek számító konyhát, a felszolgálókat, a recepciót, a szobákat, mindent. Lehetséges, hogy egyik pillanatról a másikra ennyire elrontottunk volna mindent? A fenét. Pénteken esett az eső. A vendégek nem tudtak mit csinálni, nem tudtak túrázni, amiért jöttek, és ez éppen elég volt nekik ahhoz, hogy semmi ne tetszen nekik.
Mi ebből a tanulság? Ha lusta vagyok, azt mondom, nem tehetünk az esőről, nem a mi hibánkból érezték magukat rosszabbul a vendégek. Ha nem vagyok lusta, akkor viszont az a tanulság, hogy ki kell találnunk, a jelenlegi adottságaink mellett mit kellene ahhoz nyújtanunk, hogy a vendégek akkor is jól érezzék magukat, amikor utazásuk legfőbb célja, a túrázás nem megoldható. Na ez egy szép feladat a jövőre nézve.