HTML

Friss topikok

Amikor a vendég zsarol

2013.10.10. 23:29 szallodas

A Kívül tágasabb blog egy valamilyen forrás alapján listát közöl olyan panaszokról, amelyeket szerintük minden idők leghülyébb nyaralói küldtek el a Thomas Cooknak. Sajnos azonban az a helyzet, hogy ezen panaszosok jó része egyáltalán nem hülye, egyszerűen csak a nyaralása költségeit gondolja ellensúlyozni kompenzációval.

Nehezen tudom leírni azt az érzést, amikor a vendég jogtalanul panaszkodik, és messziről bűzlik a panaszról, hogy annak egyetlen célja, hogy a vendég így csökkentse a nyaralás költségeit. A felhozott példákból a vízben élő ijesztő halak, vagy a rossz utak miatt nem elolvasott útikönyv tipikusan ilyen. Ahol a vendég az elmaradt élményre hivatkozik. "A gyerekek féltek a halaktól, ezért nem tudtak fürdeni" vagy a "Nem tudtuk elolvasni az útikönyvet, ezért sokmindent nem láttunk" tipikusan ilyen panasz, mégha elég ostoba is. Az én kedvenc panaszom nálunk a szállodában a nem volt a wellness-részlegben jacuzzi. Miért, mondtuk, hogy van? Nem.

Az online szállásértékelő oldalak népszerűségének elterjedése még inkább megkönnyítette a kompenzációra utazó vendégek dolgát. Teljesen természetes, hogy ha egy vendégnek nem adunk igazat, akkor egyből azt mondja, gyakorlatilag megzsarol azzal, hogy negatív véleményt ír rólunk a TripAdvisoron, a Booking.com-on, a Trivago-, a HolidayCheck-en vagy a sok egyéb értékelő oldal valamelyikén. És mint tudjuk, ezen oldalak hatása nagyon erős, sokan ezen vélemények alapján döntenek. Bár megjegyzem, ahogy ezen oldalak jelentősége nő, úgy a visszaélések száma is nő, ami pedig rontja az oldalak hitelességét. Rólunk jelent meg olyan negatív vélemény, amit elbocsátott dolgozó írt, csak szerencsére ezt sikerült bebizonyítani, így törölték a véleményt.

(Idefűzöm: régi mániám, hogy fogok csinálni egy szállodaértékelőoldal-értékelőoldalt. Sok-sok pozitív vélemény mellett az elmúlt években kaptunk 5-6 negatív véleményt is. Ezeknek egy kivétellel mindig igazat adtam és kifejeztem sajnálkozásomat. Az az egy azonban konkrétan valótlanságot állított, ráadásul két oldalon is megjelentetve a véleményt. Mindkét oldalnál reklamáltam. Az egyik az legalább válaszolt, mégha nem is fogadta el az érveimet. A másik oldal, a Trivago azonban három-négyszeri megkeresésemre nem is reagált. Az gondolom, hogyha egy oldal egyebek mellett szolgáltatások minősítésével foglalkozik, akkor azért saját magának is elfogadható szolgáltatást kellene nyújtania.)

Visszatérve eredeti mondandómhoz, a vendégek jó részénél teljesen természetes, hogy fényképdokumentációt készít a szállodáról, amit szükség esetén felhasznál. Félreértés ne essék, nem a jogos panaszokról beszélek. Azzal soha nem vitatkozok, nem szép dolog elrontani egy vendég nyaralását. Én sok kollégánál könnyebben adok kompenzációt, mert egy jogos panasz esetén tényleg eléggé tudom szégyellni magam, és sajnálni a vendéget, aki ránk költötte a pénzét és a szabadidejét. De amikor a vendég érvrendszerében megjelenik a "nekem nagy gyakorlatom van ilyen ügyekben" érv, amikor a vendég első reakciója a "ne akarja, hogy fotókat készítsek, és kirakjam az internetre!", amikor a vendég a fenn idézett blödségekhez hasonló, erőltetett indokkal kér kártérítést, nos akkor nekem olyan érzésem van, hogy a panaszosnak nem az arányos kompenzáció a célja. És ilyenkor akarja az ember abbahagyni, feladni az egészet.

21 komment

Címkék: problémamegoldás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csigataposó 2013.10.11. 00:50:51

"Az én kedvenc panaszom nálunk a szállodában a nem volt a wellness-részlegben jacuzzi. Miért, mondtuk, hogy van? Nem." Hat en eddig harom wellnes szallodaban voltam ott mindegyikben volt. Meg erzesem szerint is hozzatartozik igy valoszinu en se ellenoriztem volna le kulon es en is meglepodtem volna es szovatettem volna.

Zincsilla 2013.10.11. 08:27:53

A Booking.com csak azoknak a vendégeknek enged meg értékelni, akikről a szállásadó visszajelzett, hogy ott tartózkodott a Booking.com-on lebonyolított foglalása után. Pont ezért megbízhatóak a vélemények, hiszen valós vendégektől vannak, nem pedig kirúgott alkalmazottaktól.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.11. 09:34:35

Az "A vendégnek mindig igaza van" mondat mítosz, nem igaz. Amikor ügyfélszolgálaton dolgoztam, azzal kezdődött a tréning, hogy ezt a butaságot felejtsük el, mert nem igaz.

♔bаtyu♔ 2013.10.11. 09:46:17

@Csigataposó: Na igen. Ez a "modernebb" változata a valamikori büszkén kijelentett "nem tartunk"-nak.

A blogger panaszkodik, miközben Wellness-nek nevez 2013-ban egy olyan szállodát, ahol nincs jakuzzi.

Eleve álságos dolog az, hogy ő értékeli a vendégek panaszát, hogy jogos vagy nem jogos. A vendég a lábával szavaz, magasról szarik abba, hogy a tulaj szerint mi jogos, mi nem.

Egyébként alapelv, hogy mindig többet kell nyújtani mint a hasonló, akár apró dolgokban is.

Én a legjobban a puccoskodó, de szegényszagú szállodákat utálom. Pld. kiemelik a welnesst. Aztán amikor odamész, jönnek az indokok: Ma nem működik mert karbantartják, 5 vendégért nem kapcsoljuk be, itt ez nincs, nem igénylik. Ráadásul este sötétben botorkálsz, mert drága a 10 wattos energiatakarékos lámpa. Befizetsz reggelire és dühös vagy, mert nem képesek egy normális reggelit összedobni. Én nem szoktam púposkodni, nem volt ez vagy az, akkor adjanak 20000 Ft kedvezményt és hasonlók, hanem nagy ívben elkerülöm és mindenkinek elmesélem, oda ne menjenek.

A gond legfeljebb az, hogy a jó szállodákat "nyilvántartják", elég sok utazó "profi" és azok állandóan tele vannak.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 10:33:32

@Csigataposó: Nem mondtam, hogy wellness-szálloda vagyunk. Sőt, az anyagainkban benne is van, hogy nem vagyunk wellness-szálloda, csak van egy wellness-részlegünk. Emellett az Magyarországon van úgy, hogy jacuzzi=wellness. A wellness nem arról szól, hogy van egy 500.000 forintért megvett előregyártott jacuzzim, amit lerakok, aztán kész is. A wellness ennél sokkal több, sokkal sokrétübb. A világban nem egy vízmentes, például a magaslati levegőre alapozó wellness-szálloda van. Én azt gondolom, hogy azt lehet a szolgáltatón számon kérni, amit igér.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 10:35:39

@Zincsilla: Ebben igazad van, a Booking talán hitelesebb, de szintén átverhető. Befoglalsz egy éjszakát, el se mész, csak kifizeted a szoba árát, aztán adod az értékelést. Láttunk már ilyet, ha alkalmazottnak nem is éri meg, konkurensnek igen. Van olyan hévízi szálloda, amelyről szakmai körökben ismert, hogy így járatja le a konkurenseit.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 10:42:01

@♔bаtyu♔: A wellness-szel kapcsolatban lásd azt, amit feljebb Csigataposónak írtam. És miért ne értékelhetném a vendég panaszát? Megjegyzem, New Yorkban például van olyan közösségi taxirendelő rendszer, ahol az utasok értékelik a taxist, a taxisok meg az utasokat. És amikor én mint taxis látok egy rendelést, akkor látom a rendelő historyját is, és eldönthetem, hogy akarom-e őt vinni.
Ha a vendég olyat kér, amiről nem is mondtam, hogy van, akkor kinek van igaza? Csúnyán hangzik, de akkor is csak azt tudom mondani: akkor miért választott minket?
A puccoskodó, de szegényszagú szállodáknál írtakban mindben igazad van. Mert amit megrendelsz (és nyilván a világítás vagy a reggeli ebben benne van, és ha írtak wellness-részleget, akkor az is a vendégek számától függetlenül), azt meg kell kapnod.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 10:44:42

Innen csókoltatom a Blog.hu szerkesztőit, akik a következő alcímmel tudták kirakni a posztomat: "Mert az esetek többségében bizony nem
is úgy van ám, ahogy a kedves vendég állítja." Mintha szövegértési nehézségeik lennének, és nem tűnne fel nekik, hogy én csak a jogtalan, kompenzációvadász panaszokról írtam, és sehol nem mondtam, hogy ez az esetek többsége. Sőt, mint feljebb írom: "Sok-sok pozitív vélemény mellett az elmúlt években kaptunk 5-6 negatív véleményt is. Ezeknek egy kivétellel mindig igazat adtam és kifejeztem sajnálkozásomat."

Knorr 2013.10.11. 11:09:22

@szallodas: "Emellett az Magyarországon van úgy, hogy jacuzzi=wellness."

mivel magyarországon van a szállodád ezért érdemes lenne azt a jacuzzit összehozni, mert ez elvárás lesz akár jogosnak tartod akár nem. A vendég csalódott lesz.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 11:55:57

@Knorr: Nem Magyarországon van a szállodám. A bemutatkozószövegem, ami fenn olvasható: "Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!"

emzéperiksz 2013.10.11. 12:05:08

Na, azért vannak ám cifra helyek mindenhol. Londonban 5 csillagos helyen ülőkád volt a fürdőben. Ha bementem, ki kellett vinnem a neszesszerem, az ágy hossza pedig kb. 170 cm volt.
Másik londoni helyen ilyen gond nem volt, de amikor este 10-re odaértem elfoglalni a szobát, konkrétan 14 fok volt benne. Kértem másikat, az is ugyanilyen hideg volt. Nem fűtik a szobát, amíg az ember be nem költözik, úgyhogy vacoghatsz este a 4 csillagban órákig.
Sevilla mellett egy haciendából átalakított 5 csillagosnak mondott hotelben a reggelinél romlott, erjedt volt a felszolgált gyümölcsök egy része.
De olyan élmény is volt már nem egyszer, hogy hazai vidéki 4 csillagban este, mikor odaértünk, nem adtak vacsorát. Vagy este 10-re kiértünk Ausztriába egy apartmanhotelba, és nem volt nyitva a bár a hüttében. Eléggé kellemetlen, legalább írnák ki a hülye vendégnek, hogy csomagoljon magának kaját-piát, ha vacsorázni akar.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 12:07:43

@♔bаtyu♔: A puccoskodó, de szegényszagú szállodák sajnos egyre jobban terjednek. Teljesen értelmetlen árversenybe kezdtek a szállodák, ami a minőség rovására megy.
Legutóbb 5 csillagos szállodában láttam, hogy az addig természetes szobai tea és kávéfőzés eltűnt, a fürdőszobai piperecikkeket olcsóbbra cserélték és könyörögni kellett újért, ha elfogyott, a reggelinél az ásványvíz eltűnt, nem lehetett kártyával fizetni, mert az drága, stb.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 12:43:12

@Online Távmunkás: Sajnos teljesen igazad van, nagyon rossz irányba mennek Magyarországon a szállodák. Ennek megvan az oka, de nem kell, hogy ez a vendéget érdekleje.

emzéperiksz 2013.10.11. 13:15:24

@Online Távmunkás: A nem szegényszagúakban is vannak ilyen garasoskodások. Pl. 20-25 euróért számolt reggeliről kiderül, hogy az árban csak filteres kávé vagy nescafé van, a presszóért vagy capuccinóért külön kell fizetni - nem keveset.
De persze jó irányok is vannak, egyre több helyen hagynak fel a csiliárd forintos árfekvésű wifivel, és adnak ingyenes internetelérést. Sajnos ez sem általános gyakorlat még.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 13:24:32

Egyet még a fenti minőségi kérdésekhez hozzátennék. Magyarországon szerencsére (vagy sajnos) elég magas színvonalat kötöttek az egyes kategóriákhoz, amikor az osztálybasorolás mikéntjét évtizedekkel ezelőtt kialakították. Ennek köszönhetően a magyar négycsillag egy igazán erős négycsillag, ami egyébként nem egy országban ötcsillag lenne. És ez fordítva is igaz, azaz egy-egy osztrák, francia, brit vagy olasz négycsillagos ház nálunk sok esetben csak három csillagot érne el. Ami szintén ennek a következménye, hogy az elmúlt években, amikor a válság miatt egyszer csak drasztikusan visszaesett a vendégszám, volt honnan engedni a minőségből. Így a vendégeket egy magyar szállodában gyakran olyan minőségcsökkenés miatt éri csalódás, ami külföldön egyáltalán nem jönne szóba, mivel eleve soha nem is érték el azt a minőséget, ahonnan a magyar szálloda leromlott. (Természetesen itt is sok-sok kivétel van.) Ezt a nemzetközi minőségi eltérést megszüntetni hivatott a Hotelstars, amit elég nagy tempóban vezetnek most be Magyarországon.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 14:00:46

@emzéperiksz: Londonban nekem is volt elég rossz tapasztalatom. A helyi viszonylatban sem éppen olcsó szálláson szuterénben levő szobát akartak adni. Végül sikerült a lengyel recepcióst meggyőzni, hogy a félig üres hotelben léteznek szabad emeleti szobák is. Persze céges szállás volt utazási irodán keresztül, azzal a céggel azóta sem foglaltattunk semmit...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 14:05:27

@emzéperiksz: Kedvenc példám: persze, hogy van transzfer az egy kilométerre lévő vasútállomásról. A transzfert az egyik munkatárs a saját kocsijával végzi, de a szálloda kiszámláz a szobához 2-3 ezer forintot és sofőrködő kolléga is tartja a markát...

Az ingyen wifi manapság alapfelszereltség, de sok helyen ezt is sikerül elrontani. Talán nem 1-2 Mbps sebességű netet kellene 100 szobára kiosztani a mai okostelefonos, tabletes világban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 14:07:18

@szallodas: Nekem az utóbbi években volt olyan problémám, hogy bizonyos 2 csillagos besoroláshoz törvényben/rendeletben előírt dolgokat sem teljesített egy 4 csillagos szállás.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 14:08:29

@szallodas: Igen, annak is oka van, hogy a CIB Bank az egyik legnagyobb szállodatulajdonos az országban, a legjobb vidéki szállodák közül elég sok az övéké lett.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 14:12:43

@Online Távmunkás: Ilyen esetben, ha ennyire durva a különbség, akkor jelezd a kifogásod a Magyar Szállodaszövetségnél. (Asszem, most ők felelnek a besorolásért.)

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.10.11. 14:14:38

@Online Távmunkás: Hát igen, ez egy nagyon szomorú történet. Egyszer meg akarom írni, de ehhez sok idő kell, mert hosszú, bonyolult, nagyon tanulságos és nagyon tipikus történet. Különösen, ha melléteszem az osztrák bankokat példaként, hogy ők miként viselkednek egy cégcsőd esetén.