HTML

Forgóajtó

Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!

Friss topikok

Célkitűzéseim az előttünk álló téli szezonra

2013.12.03. 12:00 szallodas

Lassan kezdődik a téli szezon, ami nálunk az év legfontosabb időszaka. Megnyitottak a sípályák, megérkeztek az első síelők. Nézzük, mik a célkitűzéseim az előttünk álló nagyjából öt hónapra.

  1. Érjünk el minél nagyobb nyereséget! Nyilván ennél magasztosabb célokra számított a tisztelt olvasó, de lássuk be, a legfontosabb cél ez. Akármit teszünk,akármilyen intézkedést hozok, ennek a célnak kell a szemem előtt lebegnie.
  2. Ez a magaszt helye: a vendégek érezzék jól magukat nálunk. Ez persze nem olyan meglepő cél, végül is ezért vagyunk. Ennek a pontnak a megvalósulása szükséges az első pont megvalósulásához. No de mi kell ahhoz, hogy a vendégek jól érezzék magukat? Egyebek mellett a következő pontok teljesülése.
  3. Javítani kell a következetességemen. Eddig bizony megtörtént, hogy azonos hibát (pl. a korábban már többször emlegetett alkoholproblémát) különböző kollégáknál eltérően büntettem. Ezzel fel kell hagyni.
  4. Kevesebb bizalom a kollégák felé. Sohasem felejthetem el, hogy az én érdekem más, mint a kollégáimé. Én jó eredményt akarok elérni, ők meg minél kevesebbet dolgozni. Ez a két érdek egymással ellentétes. És bizony, amikor egy kolléga mégis valami extrát tesz hozzá a munkájához, akkor ő is csak azzal a szándékkal teszi azt, hogy azzal több borravalót csikarjon ki a vendégtől. Pénzért dolgozunk, ezt sosem szabad elfelejtenem. (Tisztelet annak a nagyon kisszámú elhivatott kivételnek.)
  5. Több bizalom a kollégák felé. Tudnom kell hinni a kollégáimnak. El kell tudnom hinni, hogy nem valami rossznak az elhallgatása húzódik meg a kimondott szavaik és a cselekedeteik mögött. Több teret kell adnom a kreativitásuknak.
  6. Többet kell ellenőrizni a kollégákat. Ellenőrzés nélkül sajnos nem megy. A legjobbnak, leglojálisabbnak tartott kollégákat is újra és újra kontrollálni kell. Senki nem tökéletes, és a négyes pontban említett érdekellentét miatt oda kell figyelnem, hogy a kollégáim munkája az én érdekeimet vagy az ő érdekiket sérti. (És akkor a hiányos képességekből származó hibák kiküszöböléséről még nem is beszéltem.)
  7. Nagyobb távolságot kell tartanom a kollégáimtól. Mindig elmondom nekik, hogy az ajtóm nyitva, és bárki bejöhet hozzám elmondani baját, búját. Ezt továbbra is tartom. De amikor egy nap négy-öt kolléga jön be az irodámba olyan problémákkal, amelyeket leginkább a részlegvezetőknek kell megoldani, az már nem jó. Nem jó, hogy hagyom, hogy kikerüljék a részlegvezetőket, és az se jó, hogy beleavatkozom apró-cseprő dolgokba. Ezt egyébként két okból tettem. Az egyik, hogy azt reméltem, ezzel meg tudok előzni egy-két felmondást, és ezzel azt, hogy megint új embert kelljen keresnem. A másik, hogy szerettem volna az embereimnek segíteni, emberileg éreztem velük együtt. Bármilyen kegyetlenül is hangzik, de attól tartok, ennél van fontosabb dolgom is.
  8. Nem szabad visszatartani a kollégákat, akik fel akarnak mondani. Többször megpróbáltam ezt, adtam vissza felmondásokat, mert azt gondoltam, hogy nehéz lesz pótolni a kollégát, aki menni akart. Aztán mindig sikerült a pótlás és működött tovább a szálloda. Senki nem pótolhatatlan, ez már többször bebizonyosodott. Ha nagyon őszinte akarok lenni, nem zárnám ki, hogy lustaságból akartam megakadályozni egy felmondást, mert nem akartam megint álláshirdetéseket olvasgatni, interjúzni, betanítani. Aki akar, menjen.
  9. Jó kedvvel kell dolgozni. Ezt várom el az egész csapatomtól. A felelősségünk óriási, azért felelünk, hogy a vendégeink a legértékesebb idejüket, a szabadidejüket pihentetve és az elképzeléseiknek megfelelően töltsék el. Ez bizony nagy stressz, de ha agyonstresszeljük magunkat, attól nem lesz jobb. Soha ne veszítsük el a jókedvünket, a rosszkedv, a bunkóság, az egymással való udvariatlanság nem old meg semmit.
  10. Mindig meg kell őriznem a higgadtságom. Ez sajnos nem megy mindig. Amikor egy nap a sokadik új probléma jön szembe, a sokadik hülyeséggel, szakmaitlansággal találkozom, akkor bizony tudok úgy viselkedni, hogy azt utólag megbánom. Annak semmi értelme, hogy megsértem a kollégáimat, még akkor is, ha szerintem egyébként igazam van. Ha higgadtan el tudom nekik magyarázni, hogy milyen problémákat okoz a hiba, amit elkövettek, az sokkal többet ér, és sokkal inkább előremutató.
  11. Kevesebbet kell dolgoznom.Tartanom kellene a munkacsökkentési tendenciámat: a 2011-es téli szezonban 75 napot dolgoztam le szabadnap nélkül, jellemzően este 8 után hazaérve. A feleségem szeretetének köszönhetem, hogy akkor nem hagyott el. A tavalyi téli szezonban már ragaszkodtam a heti egy szabadnaphoz, és azt nagyrészt sikerült is betartanom. Az idei cél: a heti egy szabadnap mellett hetente kétszer ötkor és hetente kétszer fél hétkor hazajönni, és csak a maradék két napon benn ragadni. Ebben van logika: a hetente két alkalommal öt órai hazaérkezés az elvileg normál munkaidőnek felel meg. A heti két fél hetes alkalommal megvárom, hogy a vacsora elinduljon. A heti két hosszú nap pedig az érkezési napok, azaz azok, amikor a vendégek nagy számban érkeznek a szállodában. Ez egyébként is egy külön stresszt jelent, ami igényeli a jelenlétemet, de emellett a vacsoránál én üdvözlöm a vendégeket is. Ezt lenne jó betartani annak érdekében, hogy lássam viszonylag normálisan a feleségemet, meg a lányomat. Este pedig még úgyis visszamehetek egy kicsit a szállodába, ami fontos is annak érdekében, hogy a kollégák ne érezhessék biztonságban magukat a főnök távollétében. (Lásd 4. pont)

Hát nagyjából ennyi. A szezon végén majd visszatérek ehhez a poszthoz, és összegzést készítek, mennyit sikerült a fenti célkitűzésekből abszolválni. Szurkoljatok, hogy minél többet! Kösz!

Korábbi írásom a témában: Hibák, amiket ne kövess el.

Kövess a Twitteren! twitter.com/forgoajtoblog

2 komment

Címkék: menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoajto.blog.hu/api/trackback/id/tr975670152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noirp 2013.12.05. 16:21:29

Ennyire ellentmondó pontokat hogyan gondolsz _mind_ megvalósítani? (4-5-6-7 körkörösen)

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2013.12.05. 23:41:14

@noirp: Nem véletlenül írom így, mivel ez az egyik legnehezebben megoldható feladat. A kollégákkal szembeni bizalomról, a hozzájuk való viszonyulásról már többször írtam, mert ez elég fogós kérdés. Annak is van oka, hogy miért kellene jobban megbízni, meg annak is, hogy miért kevésbé. Általános szabály valószínűleg nincs, minden egyes embernél külön-külön kell eldöntenem, mennyire bízhatok meg benne, sok esetben leginkább megérzéses alapon. Ez az, amit nem lehet tanítani és megtanulni, ezt megérezni kell, és az nagyon nehéz.
süti beállítások módosítása