HTML

Forgóajtó

Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!

Friss topikok

Egyszer fenn és egyszer lenn

2013.07.10. 22:31 szallodas

A napi élmények, a stressz és a sikerek feldolgozása olyan hullámzó élményt ad, mint egy rendesebb hajókázás a Balatonon. (Persze az is lehet, hogy ez a neurotikus depresszió, de most hagyjuk ezt.) Amikor elégedetlenek a vendégek, amikor rosszul sikerül a vacsora, vagy egyszerűen csak a rossz idő tönkreteszi a vendég élményét, akkor legszívesebben azonnal abbahagynám ezt az egészet és elmennék bolti eladónak. De amikor jó a vendégek hangulata és a kollégákon is azt látom, hogy nem kizárólag a pénzért dolgoznak, hanem nekik is nyújt valami plusz élményt a munka, akkor nekem is kellemesebbek a napjaim. És amikor olyan vendéggel találkozom, aki harmadszor, negyedszer, vagy mint ezen poszt megírásának idején egy vendég esetében, kilencedszer van a szállodában, na akkor igazán szép ez a szakma. (Megjegyzem, ez nekem egy különösen fontos visszaigazolás, mivel egy sikeres igazgató helyére érkeztem, így a minimum célkitűzés az volt, hogy fenn kell tartani a meglévő színvonalat. A megmaradó törzsvendégek mindig azt igazolják, hogy nem sikerült elrontani, ami korábban jó volt.) Amikor olyan vendég érkezik a szállodába, akit szinte már ismerősként köszöntesz, akinek látod felcseperedni a gyerekét, akinek tudod a mobilszámát és aki tudja a számodat, akinek ismered a foglalkozását és a kedvenc italát, az mindig egy külön öröm. Az ilyen vendéget már várod, hogy megérkezzen, és hogy egy kicsit elbeszélgess vele. Persze ez egy külön izgalom is, hiszen ez a vendég megbízik benned, és ezt a bizalmat nem játszhatod el. Nem játszhatod el azért, mert ő gyakorlatilag egy fix üzlet (bármilyen ridegen is hangozzék ez), de nem játszhatod el azért sem, mert az ilyen vendégért már emberileg is felelsz. Ez a vendég azért jön, mert benned és a hozzád fűződő szolgáltatásban megbízik. Ez persze egy nagyon nehéz játék, mert a fenti okokból kifolyólag az ilyen vendégnek kimondva-kimondatlanul egy kicsit többet szabad, mint a többieknek, de csak addig, amíg ezzel nem él vissza. Ezt a határt viszont neked, a szállodásnak kell meghúznod, és ez bizony nagyon nehéz tud lenni. De ha jól csinálod, akkor nagyon sokat nyersz szakmailag, és ami az extra: sokszor emberileg is.

Szólj hozzá!

Címkék: menedzsment lelkizés vendégélmény

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoajto.blog.hu/api/trackback/id/tr565399731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása