HTML

Forgóajtó

Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!

Friss topikok

Türelem profitot terem

2013.12.08. 22:06 szallodas

Több ok mellett, hogy miért nem tervezek visszamenni Magyarországra, egy nagyon fontos van: a szállodaigazgatókkal szembeni türelem általános hiánya. Magyarországon a szállodák jelentős része magántulajdonosok kezében van, akik nem szakmai befektetők, és jellemzően nincs fogalmuk arról, hogy működik egy szálloda, és milyen dinamikája van a fejlődésének. A tulajdonosok jellemzően építési vállalkozók, bankok, ilyen-olyan módon meggazdagodott cégtulajdonosok, akik megépítik, megvásárolják (bankok pedig fizetőképtelenség esetén) átveszik a szállodákat, és úgy képzelik, hogy egy új igazgatóval hirtelen el fog indulni a szálloda fejlődése. A rossz hír, hogy ez téves gondolkodás.

Egyrészt egy szállodaigazgató-váltás jellemzően együtt jár a menedzsment kisebb-nagyobb részének cseréjével is. A régi középvezetők ugyanis sokszor nem akarnak az új igazgatóval együtt dolgozni, már csak azért sem, mert joggal tartanak attól, hogy hoz magával néhány olyan embert, akivel régebb óta együtt dolgozik. De ha nem így van, akkor is eltart legalább egy évig, amíg az új igazgató megismeri a szállodáját. A szálloda ugyanis másképp viselkedik télen és másképp nyáron. Más vendégek jönnek decemberben, mint júniusban, más költségek merülnek fel a nyári melegben, mint a téli mínuszokban, és ez független attól, hogy városi, gyógy- vagy wellness-szállodáról beszélünk.

Az első év az ismerkedésé, a második a szállodai üzemeltetés megváltoztatásáé. Minden szállodaigazgatónak megvannak a maga szokásai, prioritásai, elvei, amelyek mentén működteti a szállodáját. Amikor átvettem a szállodámat, eleinte csak nagyon kevés változtatást eszközöltem. Az első évet ugyanis annak szántam, hogy az elődöm által megteremtett elvek szerint vigyem tovább a szállodát. De aztán a második évben, amikor már úgy gondoltam, hogy viszonylag jól ismerem a házat, elkezdtem a magam képére formálni az étlapot, az itallapot, a honlapunk súlypontjait áthelyeztem, megváltoztattam az árképzés elveit, elküldtem sok részlegvezetőt, felvettem sok részlegvezetőt, aztán közülük is elküldtem néhányat, egészen addig, amíg kialakult az a menedzsment, akiről azt gondolom, hogy együtt tudok velük dolgozni. Ezzel nem kívánom kétségbe vonni az elődöm munkáját, ő is a saját elvei szerint dolgozott és én is, ő azokat a fogásokat találta a szállodához passzolónak, én ezeket, ő azokkal az emberekkel tudott együtt dolgozni én meg ezekkel.

Most kezdem a harmadik évemet és ezzel elérek egy izgalmas időszakhoz. Ugyanis ez lesz az az év, amikor az általam eszközölt változásoknak eredményt kell hozni. Amikor a konyhafőnökömnek jobb számokat és elégedettebb vendégeket kell produkálni, mint az elődjének. Amikor az értékesítési vezetőmnek több vendéget kell hozni, mint az elődjének. Énnekem pedig át kell térnem a "finomhangolásokra". Ami egy nagyon szép feladat lesz, persze abban az esetben, ha a korábbi nagyobb mértékű változtatásaim eredményesnek bizonyulnak.

Az biztos, hogy én az állandóságból fakadó egyes előnyöket már tapasztalom. Egy apróságról, a karácsonyi és szilveszteri program lebonyolításáról van szó. 2011-ben az elődöm által ott hagyott forgatókönyveket hajtottuk végre. 2012-ben jó sokat dolgoztam azon, hogy ezeket a forgatókönyveket átírjam, a programot, és ami szakmailag nagyon fontos, a dokumentációt, feladatmegosztást a saját képemre formázzam. Ma elővettem a tavalyi forgatókönyveket és körülbelül fél óra alatt elkészítettem a tél két legfontosabb eseményének a forgatókönyvét a dátumok és a nevek aktualizálásával. Ennek nem a saját zsenialitásom az oka, hanem az, hogy a saját anyagaimmal jobban tudok dolgozni, mint örökölt anyagokkal. Nem kell már időt töltenem azzal, hogy elkészítsem azokat a kimutatássablonokat, amik nekem fontosak. Ki kell venni belőlük a tavalyi számokat és már lehet is velük dolgozni. A karácsonyi és szilveszteri forgatókönyvek elkészítése sok-sok órával kevesebb ideig tartott, mint tavaly, és ezeket a megnyert órákat más fontos feladatok elvégzésére fordíthattam. Magyarországon ennyi idő alatt talán már kétszer is kirúgtak volna, így soha nem érhettem volna el a munkavégzésnek azt a szakaszát, amikor az intézkedéseim elkezdhették volna hozni az eredményüket. Amikor egy-egy szállodáról félévente olvasom, hogy megint igazgatócserén esett át, akkor mindig arra gondolok, hogy a tulajdonos ott megint eljátszott egy csomó időt És hogy ezért sem kell nekem visszamenni Magyarországra dolgozni.

Kövess a Twitteren! twitter.com/forgoajtoblog

Szólj hozzá!

Címkék: menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoajto.blog.hu/api/trackback/id/tr915682226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása