HTML

Forgóajtó

Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!

Friss topikok

Miért vagyunk?

2013.05.20. 23:35 szallodas

Nem kell megijedni, nem filozofálgatás következik az élet értelméről, és verset sem fogok írni, sem a szerelemről,  sem a halálról. Ahhoz hogy jó szállodát csinálhassunk,  kötelező tudnunk, milyen szerepet töltünk be az utazó életében. Miért jön hozzánk? Mi adjuk az élményt, vagy csak a nyugodt hátteret a pihenéshez vagy éppen az üzleti megbeszélésekre való felkészüléshez? Ez utóbbi az egyszerűbb. Mert mi kell hozzá? Egy kényelmes ágy,  egy tiszta fürdőszoba és esetleg egy jól főző szakács. Ahogy egy öreg szállodás mondta: ágy és pörkölt. Ez is szép, de a szakma igazi szépsége abban van, amikor a vendég tőlünk,  a szállodától várja el az élményt. Amikor nem csak aludni jön hozzánk, hanem gyógyulni, fürdőzni, konferenciázni, borozni. Persze akár az egyik, akár a másik esetről van szó,  a siker ugyanabban mérhető: a vendég elégedettségében és a profitban.

A sikerhez vezető út a vendég igényeinek ismeretével van kikövezve. Azt add neki, amit kér. Ha városi szállodád van, akkor pörgesd a check-int, mert a vendéged minden bizonnyal üzletember, akinek kevés az ideje és nem várost nézni jött. Nincs ezzel semmi gond, a szolgáltatás minősége csak attól függ, hogy mennyire találod el a vendég igényeit. Sokat mesélni lesz majd módod a városnéző turistáknak.

Sikeresek csak akkor lehetünk,  ha tudjuk, hogy a mi szállodánk melyik pályán játszik. Ha nem tudjuk, akkor jön a baj. Akkor épülnek a nagyvárosi szállodák full extrás étteremmel és gyógyszállodák gyerekjátszóházzal és konferenciateremmel. Ne akarj mindent egyszerre, nem fog menni! Koncentrálj egy, legfeljebb két vendégkörre és nekik adj meg mindent! Olcsóbb is, eredményesebb is.

1 komment

Címkék: célcsoport front office szállodai marketing szegmentált marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoajto.blog.hu/api/trackback/id/tr855309198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.06.07. 03:04:42

minden esetben a hotel a fohadiszallas, a biztos pont a vendeg eleteben.

Ezt en is osztom.Nem tul szerencses tobb tipusu vendeget keverni.

Mas habitus, igenyek a nyugalomra vagy zajra komoly surlodasi pont lehet.

oroszok vs. nemetek
kinaiak vs. olaszok

Pl. csalados vs. uzletember meg ha a szobak mas emeleten is fekszenek, a reggelinel a gyerekes zsivaj idegesito lesz :)

A tiszta profilu hotelek magasabb kihasznaltsaggal mukodnek, ebben biztos vagyok.
süti beállítások módosítása