Nyissunk egy ordas nagy közhellyel: a siker egyik kulcsa a jó és pontos felkészülés. Hogy miért is fontos ez? Mert akármennyire is előrelátó vagy, valami váratlan úgyis történni fog. Csak, hogy egyből két példával is előrukkoljak: egy héttel a szálloda nyitása előtt tíz percen belül értesülni arról, hogy az egyik frissen kiválasztott vezető kórházba került és nem tud elkezdeni dolgozni, illetve hogy egy adminisztrációs hibának köszönhetően a korábban ismertnél harminccal több vendéggel nyit a szálloda, nos ez nem igazán kellemes élmény. Természetesen a több vendégnek örülünk, hiszen az több pénzt is jelent, de ezt a növekedést egy alacsonyra beállított nyitási létszámmal lekövetni nem egyszerű. És hogy mit lehet ilyenkor tenni? A legfontosabb: csak semmi pánik. Ha pánikolsz, azt megérzik a kollégáid, és csak rontasz a helyzeten. Ha ennyire későn derül fény a problémára, akkor ott már le kell mondani az ideális megoldásról és kompromisszumot kell találni. Ha megoldottad a rövid távú problémát (jelen esetben egy kevésbé alkalmas kolléga hangsúlyozottan ideiglenes vezetői kinevezésével és a munkatársak plusz motiválásával - nem pénzről van szó -) akkor jöhet a probléma megoldása hosszú távon. Egy ilyen helyzet megoldásának kulcsa, hogy ne mindent akarj egyszerre, hanem állíts fel fontossági sorrendet a felmerülő problémák megoldására, és utána lépésről lépésre oldd meg azokat. Ha nem így teszel, csak fokozod a bajt.
Mi a legfontosabb? Hogy ki tudjuk nyitni a szállodát, a vendégeket tiszta szoba, finom reggeli és vacsora, valamint megfelelő számú készséges felszolgáló várja. Ha ezt sikerült megoldani, akkor olyan nagy baj már nem történhet.
És ha sikerül elfogadható szinten megoldani a problémát, és a vendégek nem vesznek észre abból semmit, az még sikerélményt is jelent, nem csak neked, hanem az összes kollégának, aki a probléma elhárításában szerepet kapott. Úgyhogy szép dolog ez, ha valaki nyitott a váratlanra és a rögtönzésre. Akiben viszont nincs meg ez a képesség, az válassza inkább a csavargyárat.