HTML

Forgóajtó

Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!

Friss topikok

Gyorsreagálású hadtest

2013.05.24. 20:00 szallodas

Nyissunk egy ordas nagy közhellyel: a siker egyik kulcsa a jó és pontos felkészülés. Hogy miért is fontos ez? Mert akármennyire is előrelátó vagy, valami váratlan úgyis történni fog. Csak, hogy egyből két példával is előrukkoljak: egy héttel a szálloda nyitása előtt tíz percen belül értesülni arról, hogy az egyik frissen kiválasztott vezető kórházba került és nem tud elkezdeni dolgozni, illetve hogy egy adminisztrációs hibának köszönhetően a korábban ismertnél harminccal több vendéggel nyit a szálloda, nos ez nem igazán kellemes élmény. Természetesen a több vendégnek örülünk, hiszen az több pénzt is jelent, de ezt a növekedést egy alacsonyra beállított nyitási létszámmal lekövetni nem egyszerű. És hogy mit lehet ilyenkor tenni? A legfontosabb: csak semmi pánik. Ha pánikolsz, azt megérzik a kollégáid, és csak rontasz a helyzeten. Ha ennyire későn derül fény a problémára, akkor ott már le kell mondani az ideális megoldásról és kompromisszumot kell találni. Ha megoldottad a rövid távú problémát (jelen esetben egy kevésbé alkalmas kolléga hangsúlyozottan ideiglenes vezetői kinevezésével és a munkatársak plusz motiválásával - nem pénzről van szó -) akkor jöhet a probléma megoldása hosszú távon. Egy ilyen helyzet megoldásának kulcsa, hogy ne mindent akarj egyszerre, hanem állíts fel fontossági sorrendet a felmerülő problémák megoldására, és utána lépésről lépésre oldd meg azokat. Ha nem így teszel, csak fokozod a bajt.

Mi a legfontosabb? Hogy ki tudjuk nyitni a szállodát, a vendégeket tiszta szoba, finom reggeli és vacsora, valamint megfelelő számú készséges felszolgáló várja. Ha ezt sikerült megoldani, akkor olyan nagy baj már nem történhet. 

És ha sikerül elfogadható szinten megoldani a problémát, és a vendégek nem vesznek észre abból semmit, az még sikerélményt is jelent, nem csak neked, hanem az összes kollégának, aki a probléma elhárításában szerepet kapott. Úgyhogy szép dolog ez, ha valaki nyitott a váratlanra és a rögtönzésre. Akiben viszont nincs meg ez a képesség, az válassza inkább a csavargyárat.

1 komment

Címkék: menedzsment humánpolitika problémamegoldás

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoajto.blog.hu/api/trackback/id/tr925316625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.06.07. 02:57:21

hajos idokbol ismerem az openinget.Mindig nagyon gaz es hatalmas kapkodas ovezte.Gyakorlatilag a vendeg area keszult el idore, a tobbi resz meg sokszor hetekkel kesobb, mert uzemelni kellett.

Volt, h maitre nelkul hajoztunk mert nyitas elott dolt ki.A vezetoseg hianya foleg az elejen ultra gaz.Amikor minden dontesnek jelentosege van, hisz hiaba rendelkezel profi csapattal meg nincsenek osszecsiszolodva.Kesobb mar siman elviszik a hatukon a napi terhelest.

15 extra szobafoglalas meg utos tud lenni, ha kisebb a hotel mint 80 szoba.

A hotelezes meg hatalmas flexibilitast igenyel meg rogtonzokepesseget a reci-menedzsment-backoffice triotol.
süti beállítások módosítása