- Jó napot kívánunk, a fogyasztóvédelmi főfelügyelőségtől jöttünk.
- Jó napot kívánok, a szállodaigazgató vagyok. Miben segíthetek?
- Most ellenőrizni fogjuk, hogy ez a szálloda megfelel-e az előírásoknak.
- Állok rendelkezésükre! Hol kívánják kezdeni?
- Hol van kiírva a szálloda nyitvatartása?
- Ott láthatják, az étterem bejáratánál.
- Az az étterem nyitvatartása. Mi a szállodáét keressük.
- A szállodáét? De hát egy szálloda mindig nyitva van.
- És ez hol van kiírva?
- Nincs kiírva. Ez egy szálloda. Ez olyan, mint a rendőrség vagy a mentők. Nincs nyitvatartása. Illetve hát zárvatartása nincs neki, merthogy a nap huszonnégy órájában üzemel, fogadja és kiszolgálja a vendégeket.
- Azt is ki kell írni.
- Hogy mindig nyitva vagyunk?
- Igen.
- De hát ez egy szálloda. Egy szálloda természetes tulajdonsága, hogy mindig nyitva van.
- Attól még azt ki kell írni. Ki van írva?
- Nincs.
- Akkor ezt majd jegyzőkönyvbe vesszük, mivel ez így ellentétes az előírásokkal.
- És megbüntetnek?
- Sajnos meg kell, hogy büntessük. No, menjünk tovább...
A fenti párbeszédet nem kitaláltam, az a valóság műve. Időpont: 2013. június közepe, helyszín: egy szálloda Magyarországon.