HTML

Forgóajtó

Egy Ausztriában dolgozó magyar szállodaigazgató gondolatai szakmaibelieknek és szakmán kívülieknek. Kellemes itt tartózkodást kívánok!

Friss topikok

Már megint újramárkázzuk Magyarországot?

2013.10.08. 23:30 szallodas

Olvasom a szaksajtóban, hogy új országmárka koncepciót tervez a Magyar Turizmus Zrt. (www.turizmusonline.hu/cikk/tovabb_fejlodhet_eszak_magyarorszag_turizmusa) Miért, van régi? Meg tudja valaki mondani, hogy milyen elemei vannak a jelenlegi koncepciónak? Hogy a jelenlegi Magyarország márkáról mire asszociál egy külföldi, és mire egy belföldi? És egyáltalán, ez csak turisztikai szempontú országmárkázást jelentene, vagy szóba kerülne az életminőség, a kultúra vagy a nemzetközi kapcsolatok milyensége is? Merthogy sajnos az országmárkának ez is részét képezi. Hogy milyennek látják egy ország élhetőségét, a közlekedési és egészségügyi ellátást, a kultúrális életét, az együttműködési hajlandóságát, na meg persze a gasztronómiáját és természeti adottságait az országban élők, és az oda érkező külföldiek. 

Attól tartok, a fent idézett cikkben leírt országmárkázás valójában már  megint csak a logókra, arculati elemekre, szlogenekre térne ki. Ami csak egy egészen apró eleme a márkázásnak. Ráadásul éppen egy olyan eleme, ahol az állandóság, a változatlanság nagyon fontos lenne. Egy jelképnek hosszú idő kell, hogy beleégjen a befogadó agyába, hogy aztán ő arról különösebb olvasgatás, gondolkodás, a látvány feldolgozása nélkül egyből a termékre asszociáljon. Mikor változott utoljára lényegien a Coca-Cola, a McDonalds vagy  a Mercedes logója? Pedig nem rossz márkák. De hogy közelebbi példát hozzak, épp a napokban kerult a kezembe egy húszéves prospektus a falunk egyik szállodájából. Rajta a tartományunk logójával, ami bizony azóta gyakorlatilag nem változott, néhány ráncfelvarrást ide nem számítva. De ismerek olyan környékbeli turisztikai szolgáltatót, akinek a logója alapjaiban megegyezik az alapításkori, csaknem 80 évvel ezelőtti logóval. Persze ilyen állandóság mellett nem kell jó pénzért újra és újra tervezőket és külsős marketingügynökségeket megbízni az arculati elemek módosításával.

Ui.: Ha esetleg mégis egy hosszabb távú és teljeskörű országmárkázásba vágna bele a Magyar Turizmus Zrt., akkor megkövetem őket a prejudikációért.

Szólj hozzá!

Címkék: országimázs

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoajto.blog.hu/api/trackback/id/tr425558027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása